Agape drinks – branding

Stap 1: Schets

Ik begon met het schetsen van enkele ideeën.

Er waren meer ideeën, maar ik moest er natuurlijk één kiezen. Ik besloot te gaan voor een glas met een hand vastgehouden. Let op enkele Griekse accenten op de schets.

Stap 2: Final logo

Nadat ik mijn schets klaar had, ging ik naar een vectortekenprogramma en tekende dit:

Het voelde alsof er nog iets ontbrak, dus ik voegde er wat “vibe” aan toe door een textuur toe te voegen.

Stap 3: Lettertypen kiezen

Voor een goede merkidentiteit moet je lettertypen kiezen die daarbij horen. Ik was aan het kiezen tussen:

  • NASIC – titel
  • BRIORK – tekst
  • ULTRAL – titel
  • AGRARY – tekst
  • NASTIC – titel
  • RIORKS – tekst

e uiteindelijke keuze was Ultral en Agrary.

Stap 4: Kleuren

Voor dit project heb ik een aantal moodboards gemaakt. Ik wist dat ik voor een merk ging, dat zou zijn:

  • fantasierijk
  • inspirerend
  • positief
  • warm
  • enthousiast

Ik heb de gewenste kleuren gevonden met de tweede van de rechter afbeelding.

Primaire kleuren:

  • Donkerblauw
  • Bijna zwart
  • Oranje

Secundaire kleuren:

  • Lichtblauw
  • Lichtgeel
  • Grijs

Stap 5: Stijllandschap

Dit is een heel eenvoudig document dat lettertypen en kleuren laat zien met verbinding met wat tekst en fotografie. Het is nog geen merkgids, maar het geeft een idee van hoe het merk zal aanvoelen als er een volledig uitgewerkte gids beschikbaar komt.

Stap 6: Stijlgids

Definitieve stijlgids:

Als je dit bericht leuk vindt, vergeet je dan niet te abonneren op deze blog om meer te zien 😊